میانگین پذیری نیم گروهها و ارتباط آن با فشرده سازی استون- چخ

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه به معرفی رده های خاصی از نیم گروه ها مانند نیم گروه های حذفی، توپولوژیک(فشرده) و می پردازیم و ساختار آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. برای نیم گروه گسسته ، میانگین های پایای چپ را به عنوان اعضای جبر باناخ (جبر باناخ اندازه های بورل، مختلط و منظم روی فشرده-سازی استون-چخ از ) در نظرمی گیریم. میانگین پذیری نیم گروه ها را مطالعه می کنیم و به بررسی برخی از ویژگی های میانگین ها و میانگین های پایای چپ روی می پردازیم. در پایان ویژگی هایی را در مورد میانگین های پایای چپ روی نیم گروه بررسی می کنیم.

منابع مشابه

میانگین پذیری گروهها

در این پایان نامه شرایط لازم و کافی برای وجود میانگین پایای درونی m داده شده اند. ما همچنین روابط بین میانگین پذیری درونی میانگین پذیری درونی اکید و میانگین پذیری نیم گروه گسسته s با همانی e را بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

جبرهای نیم گروهی و میانگین پذیری آن ها

فرض کنیم s یک نیم‏گروه گسسته باشد. در این پایان نامه جبر نیم گروهی l^1(s)، میانگین پذیری و ثابت میانگین پذیری cs آن بررسی شده است. به خصوص نشان داده می‏شود که بازه (5,1) مقادیری ممنوع برای cs است و اگر >cs5، آن‏گاه s یک گروه است. نشان داده می شود که می‏توان فضای کاراکترهای جبر باناخ l^1(s) را با فضای نیم‏کاراکترهای s یکی گرفت. جبر فوریه l^1(s) یک جبر تابعی باناخ است که لزوماً منظم نیست. در حالتی...

15 صفحه اول

توپوسها و نیم گروهها

در این پایان نامه یک نمایش نیم گروهی از توپوس طبقه بندی کننده ارایه میشود بدین منظور یک رسته ی بزرگتر از رسته نیم گروههای معکوس و پیش هم ریختی ها در نظر میگیریم که اشیا آن را *-نیمگروه چپ مینامیم و ریختارهای بین آنها را تعریف میکنیم در ادامه ثابت میکنیم که توپوس طبقه بندی کننده نظیر یک نیمگروه معکوس با رسته خارج قسمتی ازریختارهای اتال روی همان نیمگروه معکوس هم ارزند.

15 صفحه اول

شبه انقباض پذیری و شبه میانگین پذیری جبرهای نیم گروهی

در این پایان نامه بعد از یادآوری بعضی از مفاهیم و تعاریف، شبه میانگین پذیری جبرهای نیم گروهی معین را مورد بررسی قرار می دهیم. نشان می دهیم برای نیم گروه معکوس پذیر sبا مجموعه ی خود توان موضعاً متناهی یکنواخت ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍، شبه میانگین پذیری جبرنیم گروهی l_1(s) معادل با میانگین پذیری زیر گروه های ماکسیمالs است. در حالت خاص نشان می دهیم که برای یک نیم گروه برانت s =m^0(g, i ) ، شبه میانگین پذی...

میانگین پذیری جبرهای نیم گروهی تحدید شده

فرض کنید s_r نیم گروه تحدید شده از یک نیم گروه وارون s باشد. در این پایان نامه، نشان می دهیم که میانگین پذیری جبرهای باناخ l_r^1 (s) (جبر نیم گروهی تحدیدشده)، l^1 (s_r) و l^1 (s) معادلند. همچنین میانگین پذیری تقریبی جبر نیم گروهی تحدید شده ی l_r^1 (s) و رابطه ی آن با میانگین پذیری تقریبی l_r^1 (e(s)) را بررسی می کنیم.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023